xمــنــتــديـات×المــاتريــكس×العربيةx
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى عام .. و شامل

الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا )

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
الماتريكس
مشرف عام

ذكر عدد الرسائل : 57

نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا ) Empty
مُساهمةموضوع: نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا )   نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا ) Icon_minitimeالجمعة فبراير 16, 2007 9:40 am

نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا ) 132

لعشاق الضحك : نكت كثيرة

أبدأ

طيب إربطو الأحزمه::::::

------------------------- تفضلو النكت -------------- Laughing

عجوزتان تريدان الزواج قاما بعمل اعلان ؟؟ تزوج واحدة واحصل على الاخرى مجانا

كبابجى يوم جوازه فرش سريره بقدونس

واحد أخذ فيلم و طلع من فوق الدور العاشر و رماه لكنه ما تكسر ليه ؟ عشان فيلم هندي

في عجوز بشعة شافت نفسها بالمراية فقالت : قطيعة حتى المراية غشوه

مره ثعبان قابل ثعبان لقاه بيعيط قالوا انت بتعيط ليه رد اصلي انا نظري ضعيف قالو بسيطه ركب عدسات وبعد يومين وهو معدي لقاه بيعيط تاني قالو انت بتعيط ليه رد اصلي اكتشفت ان اللي بحبها من عشرين سنه طلعت خرطوم

مرة واحد بخيل امة ماتت عيط عليها بعين واحدة

مدرس كيمياء رزق بولد .... فسماه سامي أكسيد الكربون

مسطول بيسأل صاحبه هو الزيتون له رجلين ؟؟ قال له : لا ... قال : يبقى انا أكلت خنفسه

خنفس شعرة بيسقط جاب لة اتنين مدرسين

مرة واحد عالم حب يعمل تجربة علي ضفدعة قام قطعت الرجل الاولى و قالها نطى فنطت فكتب ملاحظة عند قطع الرجل الاولى الضفدعة تنط فقطع الرجل الثانية قالها نطى فنطت كتب الملاحظة الاولى قطع الرجل الثالثة وقالها نطى فنطت و كتب نفس الملاحظةو قطع الرجل الرابعة والها نطى منطتش فكتب عند قطع الرجل الرابعة الضفدعة تفقد حاسة السمع

ما الفرق بين التاكسى و الكمبيوتر الكمبيوتر حاسب الى و التاكسى حاسل يا اسطى

مسطول بياكل فيشار فى الشارع ، وواحده وقعت منه ...فقاعد يقول لها اطلعى اطلعى اطلعى احسنلك ..... قام فى الاخر راح رامى الفيشار كله وقال لهم هتوها

مره واحد ابنه طلع من الأوائل عمل ايه ؟؟؟؟ شفروه

مرة القط والفار اتفقوا يعملوا صلح راحوا واخدين مركب علشان يتفسحوا . القط قال للفار سوق انت يافار . ساق الفار المركب وهمة فى عرض البحر القط بص للفار شوية احلو الفار فى عين القط راح القط قال للفار متعفرش يا فار . الفار قاله معفرش ايه يا قط احنا فى البحر . راح القط قاله اهى لاماضتك دي هى اللى حتخلينى اكلك ...

محشش يلّغ عن حادثة لـــــ 70 عربية ..... لما المرور جه لقاه قاعد في مقبرة العربيات

كل يوم النمر ينزل في الأرنب ضرب و يقول له إنت ودانك طويلة ليه. اشتكى الأرنب للأسد و قال له على تصرفات النمر معاه.الأسد قال للنمر يا أخي إتلكك للأرنب بطريقة أحسن من كده، قول له هات لى جزر، إذا جاب لك جزر لونه أصفر إضربه و قول له أنا عاوز جزر أحمر، و إذا جاب لك جزر أحمر إضربه و قول له أنا عاوز جزر أصفر. فقال النمر للأرنب أنا عاوز جزر، فقال له الأرنب، عاوز الجزر أصفر و لا أحمر.النمر نزل في الأرنب ضرب و قال له إنت ودانك طويلة ليه

واحد نام بالشقلوب صحى لقى رجليه معمصة

لاعب كرة أضاع ضربة جزاء عن عمد فسألوه لماذا.. قال:لآن التعادل من صالحنا

واحد بخيل ييجي بالليل و يقول لولاده مين يتعشى ومين ياخد جنيه كل الولاد يقولو ناخد الجنيه ييجى الصبح ويقولهم مين يفطر و يعطى لبابا جنيه

واحد بخيل وهو بيموت بينادى على اولاده: نادر هنا ؟ أيوا يا بابا... و كريم فين ؟ رد وهو بيعيط أنا جنبك يا بابا... قالهم انتو الاتنين هنا و سايبين نور الصالة منور

مره واحد حلق كبوريا قرصته

سواء تاكسي داخل ينام ، فمراته قفلت عليه الباب ... فقال لها افتحي الباب تاني و اقفليه

واحد نفسه يطلع القمر .. فراح لجماعة خدوا منه فلوس وبعتوه حته فى الصحراء... فهناك قابل واحد مدروخ وبيقول له:انا حران من الشمس. فالتانى قال له : وانا فادى من الأرض

مرة فيل عامل علاقة مع نملة الفيل حب يسيب النملة فالنملة قلتلة والفيل الى فى بطنى اعمل فية اية

ست كبيره عندها 50 سنه عندها ابن اسمه سمير قالتله انا تعبانه ودينى للدكتور راحو للدكتور كشف عليها قالو امك مش تعبانه امك عاوزه تتجوز قالو ازاى دى عندها50 سنه قالو مش مهم ردت امه قالتله سمعت الدكتور قالك ايه شوف واحد عنده 50 سنه ولو ما لقتش هات 2 من ابو 25

في واحد مسطول سالوه ايه رايك في الزواج المبكر ؟ قال لهم .... يعنى حوالي الساعة كام ؟؟

قال مدرس لتلميذ مامعنى جوز الهند بالانجليزي قاله التلميذ كوكونت قال المدرس ضعها في جمله قال التلميذ كوكونت من الشباك

إيه رايحين فين أنا لسه ماخلصتش
إيه زهقتو طيب
إصبرو شويه
ممكن إللي جاي يعجبكم

دخل اللص منزلا .. وعندما وصل امام عرفة الاطفال .. سمع صوات يقول : أدخل .... ولا تنس ان تسرق شهادة الدرجات الشهرية

اتنين محششين الاول بيسال التاني النهارده السبت ولا الاحد ؟ التاني بيقول له : الاتنين فقال له : يا سلااااااااام الاتنين مع بعض

واحد سافر الصين يشتغل سواق تاكسي كل ما يركب واحد معاه يقول له مش انا لسة حالاً موصلك انت بتروح فين؟

مرة واحد كهربائى اتجوز جاب بنت سماها نجفة

فى بلد كلها أغبية فى نهاية هذه البلد حفره كبيرة كل ما واحد يعدى يقع فى هذه الحفره فقالوا لازم نجيب حد ذكى يحل المشكلة دى ...... جابو أذكى ثلاثة فى البلد الأول قال: أحنا نقف هنا واللى يقع نطلعه ونوديه المستشفى الثانى قال له أنتى غبى مأحنا نجيب الإسعاف تقف هنا واللى يقع تخده هى وتوديه المستشفى .......فقال الثالث أما أنتو بلد أغبيه صحيح مأحنا نردم الحفره دى ونحفر وحده عند المستشفى علطول

سواق قتل 60 واحد في حادثة.... لما سأله الظابط ليه قتلتهم؟ قال له كنت ماشي وبعدين فجاة العجلة ضربة ..ولقيت على يميني فرح وعلى شمالي راجلين ... ادخل في مين ؟ قاله الظابط ادخل في الراجلين.. قاله م انا دخلت في واحد والتاني دخل الفرح

· ثلاثة فشارين راحوا فى للغابة علشان يصطادوا الأول قال هاصطاد أرنبين والثانى قال هاصطاد غزالين والثالث حب يوسعها وقال هاصطاد نمرين وراح كل واحد على اساس يصطاد اللى قال عليه الأول اصطاد الأرنبين والثانى الغزالين ولما جه الدور على الثالث شاف نمر وباين عليه جعان قام النمر جرى وراه وهو بيجرى عدا علي اصحابه قالهم امسكوه على بال ما اجيبلكوم الثانى

مطرب صوته وحش قوى قاعد يغني ويقول ..هينووبه ايه العازول لما يفرقونا.. قام واحد من القاعدين قال له هينوبه ثواب

ظابط مسك واحد مسطول بالليل كان معاه حشيش سأله انت بتشرب حشيش قاله ايوه يا باشا وبتاجر فيه كمان قاله ايوه تاني يوم اتعرض على النيابة سأله وكيل النيابة انت بتشرب حشيش قاله لا يا بيه طب بتاجر فيه قاله لا يا بيه قاله ليه قلت للظابط كده قاله كنت مسطول يا بيه

واحد تايه في اللصحراء و ميت من العطش لحد ما لقي يافطة مكتوب عليها... ماء على بعد 50متر ... فضل ماشي ماشي ماشي ماشي ماشي ماشي ماشي ماشي ماشي لما وصل .. لقي يافطة مكتوب عليها ...ابعت

بواب صعيدي وقع على السلم فاتجرح راح لدكتور اداله مرهم وقالوا ادهن مكان الاصابه راح دهن السلم

طفلة بتقول لمامتها: ماما انا شفت اكرم بيبوس بنت الجيران 0 فالام اتكسفت وقالت لها: ماهو اصل اشرف هيتجوزها الخميس الجاى. راحت البنت قالتلها : طيب وبابا هيتجوز الخدامة أمتى؟؟؟

اتنين قاعدين بيحششوا فوق السطوح... الاول: الحق يا منير ابوك مات .. ، راح شدله حجرين وقعد يعيط ..... بعد شوية الحق يا منير امك ماتت ... ، راح شدله حجرين تانى وقعد يعيط .... شويه يا منير الحق اخوك مات ... راح حادف الشيشة من ايده ووقف علي سور البلكونة و قال :لا ده هو اللي فاضلي ورمي نفسه ....وهو في الدور السابع افتكر انه مقطوع من شجرة ...وفي الدور التاني افتكر انه ماسموش منير أصلاً

مره واحد بعت لمراته نجفتين و قال لها علقيهم دول حلوين ... تاني يوم وصل له جواب من مراته بتقول له .. دول حلوين بس تقال علي وداني

مرة مجانيين ماسكين راجل ومعلقينة فى السقف وعمالييين يقولوا النور جه النور جه فدخل عليهم الدكتور ولقى واحد جالس لوحدة فقالوا انت باين عليك انت الوحيد اللى عاقل فيهم رد علية المجنون وقال يا دكتور دول مجانين الدكتور قاله طيب متنزله انت راح قال للدكتور ازاى ونقعد فى الضلمة

مره واحده خرج جوزها من الصبح بعربيه كارو بحمار واتاخر بره قعد للفجر وبعد كده رجع البيت اتاخرت ليه كده اوى راح قالها اصل الحمار ضاع قالتله... ميهمكشى... دخلتك عليا بميت حمار

جائت زوجة منطمة جداً إلى زوجها النائم توقظه:هيا إستيقظ يا زوجى العزيز..هيا إستيقظ..الزوج مفزوعاً مضطرباً: ماذا حدث؟!! الزوجة: لقد نسيت أن أعطيك الحبوب المنومة..!!

مرة واحد فافى قوى حب يعمل راجل فقال لمامته انا خارج ، قالت له رايح فين؟؟ قال لها انا راجل محدش يسألنى رايح فين...... فخرج وركب تاكسى فسأله السواق انت رايح فين ؟ قال له أذا كنت مقلتش لمامى هقولك انت

واحد من أهل الشام ...سافر على الصين شاف واحد حب يتعرف عليه فقال له شو إسمك ؟ فقال مي شان شو ...فقال له علشان نتعرف

واحده وحشه أوى بتقول لزوجها ياراجل مش تصلح شباك الحمام عشان وأنا بستحمه الجيران متشفنيش قالها خليهم يشفوك عشان يصلحوه على حسابهم

زوج بيتخانيق مع مراته بيقول لها لما اطلع من تحت السرير حوريكي قالت له حتوريني ايه ان شاء الله . قالها حوريكي الدم اللي نازل من وشي

واحد مراته كل ما تسمع صوت وهما نايميين تحسب ان في حرامي فتقوم تصحيه .... فقالها الحراميه مبيعملوش صوت...... بقت كل ما ماتسمعش صوت تصحيه

في واحد بيغير على مراته اوي فركبها جنب سواء التاكسي لييييه؟؟؟؟ علشان مايبصش عليها في المراية

مرة واحد خد مراته جنينه الحيوانات و صورها جنب قفص القرود و علق الصورة فى الصالون و كتب تحت الصورة :هذه صورة زوجتى مع القرود ملحوظه زوجتى الثالثه على اليمين

مرة واحد متجوز عنده دولاب قافله 20 سنة والمفتاح معاه هو بس... مراته هتتجنن وتعرف ايه اللي جوه الدولاب... وفي يوم راح الشغل ونسي المفتاح... مراته فتحت الدولاب لقت 20 الف جنيه.. وبيضتين!!! لما رجع سألته ايه حكاية البيضتين دول؟ قالها بصراحه... كنت كل ما أخونك مرة أحط بيضاية في الدولاب... الست قالت عشرين سنه جواز ومرتين بس... مش مهم... فسألته طب والعشرين الف جنيه؟ قالها كنت كل ما اجمع كرتونه بيض اروح ابيعها

واحد محشش قاعد مع اصحابه و بيحكيلهم : انا مره طلعلى اسد و كان فى ايدى كباية ميه.... فرميته بيها ..... قام الاسد طلع يجرى......... رد عليه واحد من اللى قاعدين قاله صح انا لما قابلت نفس الاسد ضربته بالقلم على وشه ... ايدى اتبلت

انثنين مساطيل ماشين على شريط القطر لقوا بيضة ، فالاول قال لصاحبة دى بيضة فرخة رد الثانى قالة دى بيضة بطة رد الاول لا دى بيضة فرخة قالة لا دى بطة ، قالة بص فى واحد جاى من هناك اهو تسأله ، فنادوا عليه وساألوه دى

واحد بخيل راح للفكهاني .. قال له شوف لنا حاجه ناخدها معانا لواحد عيان ، الفكهاني قال له عندك مانجه أهه بعشرين جنيه الكيلو ، قال له لا ياراجل أصله مش عيان قوي كده

واحد لقى مصباح علاء الدين دعك المصباح طلع لة الجنى و قال لة شبيك لبيك تطلب أيه قال لة نفسى امريكا تخرج من العراق، قال لة لأ ما ليش دخل فى السياسة .. قال لة أنا دفعة 99 عايز أتعين ، قال له تحب أخرج امريكا امتى ؟

واحد راح الصيدلية وقال للدكتور : عايز لبن اطفال ..... الدكتور: اسمه ايه !؟ ,,,,,, الراجل : اسمه اشرف

واحدغبي راكب مع ابوه العربيه ابوه قاله اقفل الشباك ياولد الجو برد ... الولد قاله ياسلام عليك اما انت عليك تقاليع هوا يعني لما اقفل الشباك الدنيا بره هتحرر؟

مرة واحدة ست قالت لإبنها :خد الفلوس دى وروح هاتلى دواء يصغرنى عشرين سنة فراح الولد يحيب لها الدواء ورجعا إداها الدواء .. و راح المدرسة....... رجع الولد لقى والدته صغرة عشرين سنة قال لها: إنت صغرتى قوى يا ماما ، بس إيه العيل اللى فى إيدك دة قالت له:إسكت يا واد مش أبوك شرب العلبة كلها

مره واحد تاه فى الصحراء وكان جعان جدا وعطشان اوى وبعدين لقى مصباح علاء الدين فخرج له خادم المصباح وقال له انت لك عندى طلبين ايه الطلب الاول قال له هات طبق كشرى وبعد ما خلصه قال له العفريت تطلب ايه تانى قال له هات كماله

واحد غبى و هو بيحلق ذقنه التليفون رن .... عور نفسه عشان يعرف هو وقف فين
[/size]
MaTrIx
المديــر
المديــر

مُساهمةموضوع: رد: نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا )   نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا ) Icon_minitimeالجمعة فبراير 16, 2007 10:24 am

اتنين محششين الاول بيسال التاني النهارده السبت ولا الاحد ؟ التاني بيقول له : الاتنين فقال له : يا سلااااااااام الاتنين مع بعض

هذي حلو مشكوور
http://matrix.forumclan.com
ماتركس كوول
ماتريكس new
ماتريكس new

مُساهمةموضوع: رد: نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا )   نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا ) Icon_minitimeالجمعة فبراير 16, 2007 6:45 pm

مشكوووووووووووووووووور

عجبتني النكت
Barca kid
ماتريكس new
ماتريكس new

مُساهمةموضوع: رد: نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا )   نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا ) Icon_minitimeالجمعة فبراير 16, 2007 6:46 pm

ههههههههههههههه

مشكور اخوي .. جميلة جدا Smile
الماتريكس
مشرف عام

ذكر عدد الرسائل : 57

مُساهمةموضوع: رد: نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا )   نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا ) Icon_minitimeالسبت فبراير 17, 2007 2:50 am

شكرا اخواني ماتركس كوول و Barca kid

على ردكم الجميل الي نور الصفحة
بوب لابس ثوب
ماتريكس نشيط
ماتريكس نشيط
بوب لابس ثوب

مُساهمةموضوع: رد: نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا )   نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا ) Icon_minitimeالأربعاء فبراير 28, 2007 9:46 pm

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
يسلموووووووووووووووووووووووVery Happy

نكت كثيرة : لعشاق الكوميديا والضحك ( ادخلوا )
صفحة 1 من اصل 1